Poethement (nr. 014)


De PoëzieClub Eindhoven geeft maandelijks het periodiek Poëthement uit, met gedichten van deelnemers aan het podium, als ook andere dichters; contactpersoon is Hans F. Marijnissen.



Mijn bijdrage voor nr. 014:

Nevel en nawee


Ik sleep stenen met me mee
draag ze in zakken de heuvel op
ga dwars door storm en ijzige kou
blaas de blaren van de handen

het is in zwaar weer overeind blijven
werk dat dag en nacht begaanbaar maakt
de weg met kiezels voor me uit gelegd
ik trek een lijn met vinger en pijl

dat er richting zit in wat ik doe
meer nog in wat ik niet kan laten
najagen graaft aan de grenzen van bereik
ik geef niet op halverwege de rand

het kapseizen dat bijna boven dreigt
als het lijf in de strijd lijkt te bezwijken
valkuilen die met moeite te vermijden zijn
een stap vooruit is twee stappen terug

nu de koorts zakt vervaagt de droom
raakt de top in nevel uit zicht
kijk hoe wijd de bloeddoorlopen ogen
hoe groot het gat in de tijd geijld


© FT 2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten